Novosti / Vijesti iz članica

  • NUŽNA POMOĆ DRŽAVE ZA OPSTANAK ČAZMATRANSA I JAVNOG PRIJEVOZA

NUŽNA POMOĆ DRŽAVE ZA OPSTANAK ČAZMATRANSA I JAVNOG PRIJEVOZA

Korona kriza uzrokovala je velike probleme prijevozničkim tvrtkama, pa tako i najvećoj prijevozničkoj tvrtci u Republici Hrvatskoj Čazmatransu. Situacija u toj tvrtci koja ima 860 zaposlenika trenutno je iznimno teška i potrebna je pomoć države kako se autobusni linijski prijevoz ne bi u potpunosti ukinuo. Čazmatrans kao grupacija ima 700 autobusa, preko 100 autobusa nije  registrirano jer tvrtka više nema sredstava za to. Trenutno se posluje sa samo 25% kapaciteta. Iznimno je važno da se u rješavanje problema krene odmah kako bi na jesen učenici imali prijevoz u školu, ali i ostali građani javnu uslugu prijevoza. Ono što vide kao rješenje i spas u prijevozničkim tvrtkama, pa tako i Čazmatransu je uvođenje javih usluga, odnosno model sufinanciranja prijevoza od strane države putem ugovora o javnim uslugama kao što se već čini u pojedinim europskim državama. Čazmatrans je jedna od najvećih tvrtki koje imaju sjedište na području naše županije i u kojoj radi veliki broj naših sugrađana, stoga je  Bjelovarsko-bilogorskoj županiji od iznimnog značaja da tvrtka opstane i nastavi poslovati. Od prvoga trenutka Bjelovarsko-bilogorska županija skrenula je pozornost da se krene u rješavanje problema i pomogne autoprijevoznicima, a time i Čazmatransu jer svima bi nam trebalo biti u interesu da hrvatskim cestama voze hrvatski  autoprijevoznici.  Župan Damir Bajs sudjelovao je na Izvršnom odboru Hrvatske zajednice županija na kojem su najavljene daljnje aktivnosti kako bi se postigao dogovor između Hrvatske zajednice županija, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Ministarstva financija u cilju sklapanja ugovora od strane države s prijevozničkim tvrtkama vezanim uz javne usluge linijskog prijevoza. Ukoliko se dogovor ne postigne, prijevoznici upozoravaju kako će s vremenom u potpunosti nestati javni prijevoz, a time i naši učenici bez prijevoza do škole, radnici bez prijevoza do posla kao i svi ostali građani bez javne usluge prijevoza posebice na neprofitabilnim linijama u koje  ulazi županijski i međužupanijski prijevoz putnika. Nakon radnog sastanka održana je konferencija za medije. „Zahvaljujem se županu Damiru Bajsu na pomoći oko problema. Zajednica županija je na inicijativu župana Bajsa i Gorana Pauka uputila zahtjev resornom ministarstvu za pomoć u vidu davanja sredstava namijenjenih za prijevoz od srednjih škola koja sad stoje na toj poziciji. Međutim, zahtjev još nije prošao, a ne znamo zašto. Ostaje činjenica da mi prijevoznici od rujna bez tih ugovora ne možemo nastaviti s prijevozom. Čazmatrans Nova d.o.o. pokriva 14 županija, od toga 8 intenzivno. Ostati bez tako velikog dijela sredstava značajan je problem, a osiguranja za njihovu dodjelu nema. Visimo o koncu u tom dijelu i sigurno nećemo moći zadržati sve radnike ako se taj dio ne ispoštuje od strane države. To je jedna poruka svih prijevoznika. Imali smo jučer i jedan veći skup svih prijevoznika i to je jedan dio zaključaka koje smo donijeli, da se apelira na Zavod za zapošljavanje i ministra Alardovića da pomogne u tom dijelu jer prijevoznici su na koljenima i ne mogu prebroditi ovu krizu ako ne dobiju pomoć u financiranju“, naglasio je Berislav Saraja, komercijalni direktor Čazmatrans Nove d.o.o. „Gospodarstvo je pogođeno, iako ne cijelo u istom intenzitetu. Brojne smo mjere već poduzeli, ali za mene je najveći problem upravo problem autoprijevoznika, odnosno konkretno Čazmatransa. Iako nisu jedini autoprijevoznik, svi ostali su bitno manji. Zbog suspenzije školskog prijevoza nastao je značajan gubitak prijevoza, a turistička flota dosad isto nije vozila, a kada je i dozvoljen prijevoz ograničen je broj putnika u autobusima. Problem autoprijevoznika nije samo problem naše županije, on je prisutan i kod drugih. U raspravi s ostalim županima prepoznat je problem i tražili smo njegovo rješenje na sastanku s predstavnicima nadležnog Ministarstva. Ono je zasad još uvijek izostalo. Radi se, naime, o razvoju usluge javnog prijevoza kao što je to slučaj u drugim, pa čak i nama okolnim državama. Javni prijevoz kao javna usluga razvijeno je, primjerice, kao i školstvo i zdravstvo. Ti autoprijevoznici imaju ugovore o plaćanju čak i kad ne voze, a pomoć kad voze. Javi prijevoz kao takav je neprofitabilan i država snosi u tim slučajevima troškove, ali to omogućuje uslugu prijevoza i u ruralnim krajevima, u krajevima gdje možda drugog prijevoza ni nema, i osigurava minimalan standard stanovništvu i radna mjesta zaposlenima u tom sektoru. Mišljenje je većine župana je kako to treba riješiti i s obzirom da postoje sredstva od Europske unije za prijevoz koja su većinom usmjerena na željeznički prijevoz smatramo da je potrebno i autoprijevoznike uključiti u to. S obzirom da mi kao županija nemamo dovoljno sredstva da ih uložimo, a i za postojeća predviđena sredstva trebamo odobrenje Ministarstva financija o preusmjeravanju, očekujemo rješenje države“, istaknuo je župan Damir Bajs u Čazmatransu.