Najave / ONLINE KONFERENCIJA: Žuta točka

ONLINE KONFERENCIJA: Žuta točka

Hrvatska zajednica županija udružila je snage sa savjetnicom za fundraising Mladenkom Majerić i Zakladom Konrad Adenauer na projektu „Žuta točka“ kojim se želi potaknuti izgradnja fundraising kulture u Hrvatskoj, a kick-off event će biti prva on-line konferencija o fundraisingu 10. lipnja.

„Fundraising je gašenje požara“, „Fundraising je moderan izraz za prosjačenje“, „Fundraising je samofinanciranje“,„Vrlo je teško skupiti prihode od donacija građana“ – a koliko VI znate o fundraisingu?

Istraživanje među udrugama

Citirane izjave su odgovori na pitanja unutar velikog istraživanja o fundraisingu provedenog među više od 400 udruga diljem Hrvatske, u kojemu se fundraising prepoznaje kao aktivnost prikupljanja financijskih donacija od građana i tvrtki te većina udruga (42%) kao glavnu aktivnost fundraisinga navode da se bave prikupljanjem sredstava od tvrtki kroz slanje prijedloga za doniranje tvrtkama. Među ispitanim udrugama, najzastupljenije su one s područja grada Zagreba (17%), Osječko-baranjske (17%) i Primorsko-goranske županije (14%).

Prema vrstama djelatnosti, uključile su se udruge koje se bave kulturom (23%), socijalnim pitanjima (15%), statusom osoba s invaliditetom (12%), djecom i mladima (9%), udruge proizašle iz Domovinskog rata (8%), sportom (7%), ljudskim pravima i obrazovanjem (8%), zdravstvom (6%) te starijim osobama (6%).  

Njih čak 30% ne provodi niti jednu od predloženih fundraising aktivnosti. 70% ispitanika ima prihode manje od 450.000 HRK, a više od 80% udruga ima potrebe za povećanjem prihoda u sljedeće dvije godine te 95% njih očekuje da će ta sredstva ostvariti prijavom na natječaje na lokalnoj i nacionalnoj razini te od EU fondova. Tek njih oko 7 % očekuje da će povećanje prihoda ostvariti od donacija građana.  

Prema Izvješću o financiranju projekata i programa organizacija civilnoga društva iz javnih izvora u 2018. godini Ureda za udruge Vlade RH, udruge u Republici Hrvatskoj su u 2018. godini primile donacija u iznosu od gotovo 4 milijarde kn što je povećanje od 500 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu. Od ukupnih donacija, 65% sredstava dodijeljena su iz državnog i lokalnih proračuna, oko 15% od inozemnih vlada i međunarodnih organizacija, 14,08% bili su prihodi od trgovačkih društva i ostalih pravnih osoba, a samo 2.5% od donacija građana.

Žele li ljudi donirati?

Jedino istraživanje o individualnoj i koorporativnoj filantropiji u Hrvatskoj provela je Zaklada Slagalica 2017. godine, a rezultati su pokazali da 68,3% ljudi u Hrvatskoj želi donirati te više od 80% tvrtki.  Samo 2,5% svih prihoda udruga od donacija dolaze od građana.

Europski pak trendovi pokazuju (istraživanje je provedeno 2013. godine od strane European Research Network on Philanthropy ) da su donacije građana (uključujući i ostavštine) u Europi u 2013. godini iznosile 53% prihoda neprofitnih organizacija, u ukupnoj vrijednosti preko 45 milijardi EUR.

Prva on-line konferencija o fundraisingu u Hrvatskoj

Ovi podaci su pokazatelj da postoji potencijal za fundraising koji udruge još nisu iskoristile, a u Hrvatskoj ga ima, što je ključno. Tome u prilog ide činjenica da su ipak neke udruge koje su sudjelovanje u istraživanju prikupljale sredstva putem crowdfunding platformi (samo oko 2% ispitanika). Među njima su Udruga Psi vodiči, Debra, Krijesnica, Plavi telefon, Savez DND Hrvatske. Tu je i kampanja Moje mjesto pod suncem Centra za kulturu dijaloga iz Rijeke koju su proveli koristeći KEKS Pay platformu.

On-line konferencija o fundraisingu u Hrvatskoj okuplja relevantna imena u području uspješnog prikupljanja sredstava. Uz Mladenku Majerić, govorit će i:

  • Bruno Šimleša, sociolog, pisac i filantrop
  • Ivan Blažević, tajnik Zaklade Solidarna
  • Alina Radausin, direktorica Službe marketinga i korporativnih komunikacija Wiener osiguranja 
  • Đurđica Mostarčić, stručnjakinja za neprofitno računovodstvo
  • Katarina Leko, komunikacijska stručnjakinja

Konferencija će se održati 10. lipnja, a namijenjena je neprofitnim organizacijama, tvrtkama koje se bave društveno odgovornih poslovanjem, građanima, ali i široj javnosti. Prijaviti se možete putem POVEZNICE. 

Natječaj za udruge

Projekt se nastavlja i nakon on-line konferencije natječajem za jačanje fundraising kapaciteta udruga. Udruge koje prema procjeni žirija najbolje predstave svoje djelovanje i utjecaj na lokalnu zajednicu, sudjelovat će na fundraising edukaciji koja će postaviti temelje financijske održivosti.