Libusoft Uvodna 4

Konferencija županija: Brendiranje županija je ključ njihova razvoja

18.09.2024 10:45

Zagorje razvija brend od 2013., Istra ima najbolje maslinovo ulje sedam godina zaredom, a Osječko-baranjska županija bilježi pozitivne trendove u svim segmentima. Na panelu o brandiranju županija raspravljalo se o važnosti strateškog planiranja i brendiranja županija koje igra ključnu ulogu u regionalnom razvoju.

Više od 150 sudionika okupilo se na otvaranju Konferencije županija koja sada već tradicionalno okuplja stručnjake i županijske službenike iz svih resora.

Ovogodišnju Konferenciju županija otvorio je potpredsjednik Hrvatske zajednice županija, koprivničko-križevački župan Darko Koren. U uvodnom obraćanju, župan Darko Koren zahvalio je predstavnicima resornih ministarstava koji su se odazvali pozivu na sudjelovanje, voditeljima i članovima radnih skupina Hrvatske zajednice županija te svim djelatnicima županija i Grada Zagreba. "Očekuje nas puno sadržaja, mnoštvo panela, stručnih predavanjima na kojima ćemo otvoriti neke nove teme, ali baviti se i onim temama koje okupiraju županije dulje vrijeme."

Neposredno nakon uvodnih obraćanja započeo je panel “Županije kao brend” u kojem je istaknuta važnost strateškog upravljanja brendiranjem županija, ne samo u turističkom smislu već i u privlačenju investicija, demografske revitalizacije i jednakomjernog razvoja gospodarstva. Konferenciju su organizirale Hrvatska zajednica županija i tvrtka Libusoft Cicom 18. rujna u Zagrebu.

Panel “Županije kao brend” okupio je tri župana različitih hrvatskih krajeva koji su govorili o strateškom brendiranju na primjeru svojih županija. Govoreći o projektu Zagorje – bajka na dlanu župan Željko Kolar istaknuo je da je u Zagorju brendiranje strateški planirano od 2013. godine. Iz aviona, Zagorje izgleda kao dlan, a na tome dlanu imate sedam gradova, sedam rijeka, sedam planina. Važno je da budete inovativni u proizvodima koje nudite, a dio su vizualnog identiteta jer na taj način širite interes za svoju regiju, ističe Kolar. U toplicama je trenutna investicija 65 milijuna eura, a na nacionalnoj i europskoj razini zaštitili su brojne delicije, među kojima i puricu, i mlince, i štrukle. Tako smo zaštitili cijeli menu koji se služi u OPG-ovima diljem Zagorja, a ima dodatnu vrijednost, kaže Kolar.

Osječko-baranjska županija razvila je strategiju brendiranja turističke destinacije pod nazivom HeadOnEast – "Kreni na istok", koja se uspješno provodi već šestu godinu. Ova inicijativa donosi sve bolje rezultate u turizmu, čime se povećava prepoznatljivost regije. Osim turizma, ove godine započeli smo s brendiranjem županije u gospodarskom smislu pod sloganom "Županija koja raste". Taj krovni brand obuhvaća niz projekata, od kojih je jedan posebno značajan projekt subvencioniranja kamatnih stopa na kupnju kuća i stanova – Stvorimo dom u OBŽ, ističe obnašatej dužnosti župana Mato Lukić. Slogan "Županija koja raste" odražava rast gospodarskih pokazatelja, a brendiranje obuhvaća i podršku izvrsnim učenicima kroz projekte koji također doprinose ukupnom razvoju Županije.

Sedmu godinu zaredom najbolja maslinarska regija u svijetu, Istarska županija oduvijek razumije važnost brendiranja. Istra je brend, ljudi žele posjetiti Istru, ali ljudi žele doći živjeti u Istru – zato moramo biti izvrsni i moramo biti konkurentni, dodao je župan Boris Miletić.

Najveći izazov je odrediti pravi smjer brendiranja i prilagoditi očekivanja realnom stanju na terenu. Iako javna uprava ima definirane parametre i nadležnosti, svaka županija ima svoje specifičnosti. Ključno je pronaći najjače adute i graditi priču oko njih. Prilikom brendiranja važno je biti realan u procjeni vlastitih resursa i potencijala, a zatim na temelju toga razviti autentičnu strategiju. No, osim formalnih brand strategija, najvažniji faktor su ljudi – dužnosnici i zaposlenici županije. Svaki referent koji radi s građanima predstavlja lice županije, i zbog toga je važno ulagati u ljude kako bismo uspješno brendirali našu upravu, kaže Lukić.

U uvodnom djelu Konferencije županija predstavljen je priručnik Socijalne inovacije u javnoj upravi, koji su predstavili autori Dragica Marač i Daniel Trošić, namijenjen djelatnicima u javnoj upravi koji predstavlja sveobuhvatan uvod u svijet socijalnih inovacija. Primjerima udruženja, ureda i laboratorija za socijalne inovacije te primjerima dobre prakse diljem svijeta, autori priručnika žele inspirirati čitatelje da sami potraže načine implementacije socijalnih inovacija u svoje sredine.

U sklopu Konferencije županija održana je panel rasprava na temu Županije-prijatelji djece. Panelisti su bili Darko Koren, potpredsjednik Hrvatske zajednice županija i koprivničko-križevački župan, župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, predsjednica Saveza DND-a Sonja Borovčakprof.dr.sc. Martina Ferić i dr.sc. Arijana Mataga Tintor. Budući da Koprivničko-križevačka i Varaždinska županija imaju status Županije-prijatelji djece, najviše je riječi bilo o važnosti programa za županije, te uvjetima dobivanja priznanja. Panel je održan kao jedna od aktivnosti projekta "Utjecaj, a ne ukras" koji Savez DND i Hrvatska zajednica županija provode od 1. travnja 2024. godine, a s ciljem uključivanja djece i mladih u rad županija. Kao primjer dobre prakse, zamjenica župana Krapinsko-zagorske županije Jasna Petek predstavila je Dječju participaciju u Krapinsko-zagorskoj županiji, a posebno je istaknut dječji participativni proračun kao odlična prilika da se djeci pokaže kako sami mogu mijenjati stvari u svojoj sredini.

MATERIJALI KORIŠTENI NA KONFERENCIJI ŽUPANIJA DOSTUPNI SU U download zoni: https://hrvzz.hr/o-nama