Okrugli stol Može li današnji obrazovni sustav odgovoriti na izazove budućnosti održan je u sklopu konferencije Regionalni razvojni forum – Obrazovanje u fokusu, održane u Zagrebu 24. travnja.
Sudionici okruglog stola bili su: župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina, obnašatelj dužnosti župana Osječko-baranjske županije Mato Lukić, župan Istarske županije Boris Miletić te župan Šibensko-kninske županije Marko Jelić.
"Našoj zemlji treba adaptivni obrazovni sustav. Ako se budemo povinovali birokratskim zahtjevima gdje za odobrenje nekog kurikuluma treba i pet godina, nećemo ići naprijed", istaknuo je Jelić koji je prije bio i dekan Veleučilišta u Kninu.
Vršitelj dužnosti župana Osječko-baranjske županije Mato Lukić ocijenio je pregrubom formulacijom o prenamjeni škola u staračke domove.
"Točno je da broj učenika pada, ali je isto tako činjenica da je zaustavljen odljev ljudi iz Slavonije. Dobar dio ljudi koji su otišli u inozemstvo ili u Zagreb se vratio, a doseljavaju se i ljudi koji nikada prije nisu živjeli na prostoru Osječko-baranjske županije", ističe Lukić.
Što se tiče ulaganja u školstvo, Miletić kaže kako Istarska županija petinu svih kapitalnih investicija ulaže u obrazovni sustav. "Nedostaje još nekoliko škola da bi imali potpuno jednosmjensku nastavu, u svim školama smo uveli građanski odgoj", naveo je Miletić dodavši i jednu specifičnost istarskih škola, a to je zavičajna nastava tijekom koje se učenici upoznaju sa specifičnostima istarskog kraja.
"Tu se ne radi o autonomaštvu", poručio je Miletić. Na pitanje moderatora okruglog stola Mislava Togonala da li mladi imaju motiva studirati u turističkim područjima, Miletić kaže kako to sigurno utječe na društvo i radi se o ‘manje lijepoj strani turizma‘. "Mladi smatraju da je lakše živjeti od rente nego od rada", kazao je istarski župan.
Jedna od tema bilo je i pitanje kako reformirati obrazovni sustav, posebno u kontekstu sveprisutne digitalizacije. Mato Lukić kaže kako djeca danas ne znaju pronaći podatak u knjizi, ali istog časa ga znaju pronaći na internetu.
"Šveđani vraćaju udžbenike u škole, a Francuzi su zabranili mobitele i tablete u školi predstavivši ih kao javnozdravstveni problem", naglasio je Lukić. Boris Miletić pak smatra da digitalizacija donosi više dobroga nego lošega, no upozorava da učenici trebaju naučiti razmišljati ‘svojom glavom‘ kako bi znali ocijeniti koje su informacije na internetu vjerodostojne, a koje nisu.