Što o uspostavi riznice misle županije govorili su:
Darko Masnec, pročelnik za financije, proračun i javnu nabavu Koprivničko-križevačke županije,
Ivanka Znika, pročelnica Službe za unutarnju reviziju Krapinsko-zagorske županije i voditeljice resorne radne skupine Hrvatske zajednice županija,
Marina Čolig, voditeljica Radne skupine za financije i proračun, pročelnice Upravnog odjela za financije Zagrebačke županije ,
Maja Štargl Ugljar, konzultantica Libusoft Cicom d.o.o.
Riznica je glavni instrument kojim se upravlja javnim novcem na području jedinica lokalne i regionalne samouprave (JLRS). Mora biti komunikacije između proračunskih korisnika te upravnih odjela. Komunikacija mora biti dobra, no ona ne funkcionira ako nema tehničke, programske i knjigovodstvene podrške - kaže Masnec. Moraju postojati instrumenti koji će šumove i narušene odnose riješiti. Sve smo proračunske korisnike stavili na isti program i sve je umreženo i povezano. Riznica omogućuje da svakog trenutka vidimo sve proračunske korisnike, sve poslovne promjene, da se sve knjiži na isti način, daje transparentnost i sigurnost namjenskog trošenja javnog novca.
"Sve dokumente elektronički likvidiramo, gotovo da nemamo papirnatog računa. Račun koji će se nekome platiti vide tri četiri osobe. Kontrola je velika i gotovo je nemoguće raditi bilo što kontra propisa", ističe Masnec.
"Kada se govori s perspektive revizora, za nas riznica nije program, račun, nego sustav poslovanja. Brojne smo sustave revidirali, davali preporuke. Integriranje procesa i unapređenje sustava uspostavom jedinstvene glavne knjige računa, samo unapređujemo postojeći sustav. kaže Znika. Ističe da je velika prednost riznice ta što je to odličan alat čelniku županije ili proračunskog korisnika. Ako je sve digitalizirano, čelnik odmah dobiva informaciju a njemu ta informacija uvijek treba. Izazov je u resursima – ljudskim, tehničkim i financijskim. To je skupo ", naglašava Znika.
"Sve županije su odlikaši. Sve imaju određeni oblik riznice, sada je samo pitanje posljednje nadogradnje, da su svi na istome računu. Neke su u fazi da su ukinule sve žiro račune i posluju preko jednog, druge imaju račune (škole) kojima županije izravno plaćaju dobavljačima. Sve počinje s planiranjem i povezivanjem financijskih planova", kaže Čolig.
"Iskustva uvođenja riznica su šarolika. Iskustvo koje imamo – ide iz jedne u drugu krajnost, objašnjava Štargl Ugljar. Problemi se nalaze kod korisnika koji koriste računovodstvene sustave a ne koriste proračunske stavke. Same županije moraju predstaviti uvođenje riznice. Prvi kamen spoticanja se dogodio kada su primjerice ravnatelji smatrali da im se oduzima autonomija, da će im netko nešto oduzeti. Zato je nužno komunicirati. Idući korak su provjera podataka, riznica nije samo platni promet, to je sustav", kaže Čolig.