Novosti / Hrvatska zajednica županija

  • Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja
  • Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja
  • Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja
  • Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja
  • Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja

Regionalni centri kompetentnosti kao potpora reformi strukovnog obrazovanja

Članovi Radne skupine za obrazovanje i kulturu Hrvatske zajednice županija razmijenili su iskustva u procesima uspostave regionalnih centara kompetentnosti koji predstavljaju iskorak za strukovno obrazovanje – ne samo po iznosu sredstava koja se ulažu, već i ideji povezivanja škola, veleučilišta i poslodavaca.

Sjednica Radne skupine za obrazovanje i kulturu Hrvatske zajednice županija održana je u srijedu 17. travnja u Zagrebu na temu regionalnih centara kompetentnosti.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja prošle je godine donijelo Odluku o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju, među kojima su i Tehnička škola Karlovac u sektoru strojarstva, elektrotehnike i računalstva u partnerstvu s Elektroindustrijskom i obrtničkom školom iz Rijeke te Trgovačko-ugostiteljska škola Karlovac kao partner Ugostiteljskoj školi Opatija u podsektoru turizma i ugostiteljstva.

Zamjenica župana Karlovačke županije dr. sc. Vesna Hajsan Dolinar objasnila je kako su tekle pripreme za proces uspostavljanja regionalnog centra kompetentnosti: „U prvome koraku je Karlovačka županija poslala preko 2000 pisama namjere gospodarstvenicima kako bi se napravila kvalitetna analiza tržišta i ona je pokazala koja će strukovna zanimanja biti najtraženija u sljedeće četiri, odnosno osam godina.“ Centre kompetentnosti u svojim županijama predstavili su i ravnatelj Industrijsko-obrtničke škole Šibenik Zoran Živković te  Darjan Vlahov, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport Sisačko-moslavačke županije.

Centri kompetentnosti dio su reforme strukovnog obrazovanja, a za strukovne škole oni znače novu opremu, nove smještajne kapacitete za učenike i učitelje, više konkretne prakse za učenike, suradnju s poslodavcima te ulazak u svijet rada. Za njih su, iz Europskog fonda za regionalni razvoj, na raspolaganju sredstva u najvećem iznosu potpore od 30 milijuna kuna. „Svakoga dana četiri autobusa učenika odlaze na školovanje u Sloveniju i to želimo zaustaviti. Želimo da učenici idu put tržišta rada, a ne put burze rada“, zaključila je Hajsan Dolinar.

Druga točka dnevnog reda sjednice bili su prijedlozi smjernica za izradu novih Mreža škola. Mrežom školskih ustanova i programa odgoja i obrazovanja utvrđuju se postojeće školske ustanove (osnovne škole, osnovne i srednje škole s nastavom na jeziku i pismu nacionalnih manjina, škole za odgoj i obrazovanje djece s teškoćama, gimnazije, strukovne i umjetničke škole te učenički domovi sa svim njihovim objektima u kojima se provodi odgoj i obrazovanje), programi obrazovanja koje školske ustanove ostvaruju, kao i područja na kojima se mogu osnovati nove školske ustanove ili uvesti novi obrazovni programi. „Po dobivanju smjernica od strane nadležnog ministarstva pristupit ćemo izradi Mreža škola“, zaključila je Vesna Šerepac, voditeljica Radne skupine za obrazovanje i kulturu Hrvatske zajednice županija.